پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182545
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري:
لزوم رعايت حق‌مداري در مواضع سياسي/ جدايي از ولايت و مرجعت شکست و رسوايي را به دنبال دارد
تاریخ انتشار : 1394/05/23 22:53:33
نمایش : 1608
امام جمعه شهرکرد گفت: کساني که به دنبال اختلاف‌افکني و نگاه‌هاي خاص هستند از گذشته عبرت بگيرند و بدانند جدايي از ولايت، مرجعت و روحانيت چيزي جز شکست و رسوايي نيست بر همين اساس دل به بيگانه نسپاريد و هيچ‌گاه مغرور نشويد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلي بزرگ امام خميني(ره) اين شهر برگزار شد، حق‌مداري را يکي از دغدغه‌هاي مهم اهل تقوا برشمرد و اظهار کرد: انسان متقي مدام و مستمر از خودش مي‌پرسد که آيا زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي من بر مدار حق و حقيقت حرکت مي‌کند و يا خدايي نخواسته گرفتار نفس، دنيا و فتنه‌ها هستم.

وي با اشاره به اهميت و جايگاه بسيار بالاي حق‌مداري در زندگي فردي، اجتماعي و خانوادگي انسان تصريح کرد: بر اساس حديث پيامبر اکرم(ص) که مي‌فرمايد: هر کس که بيش از همه به حق قائل باشد شبيه‌تر و نزديک‌تر به انبياء الهي است بايد بکوشيم هيچ‌گاه از حق فاصله نگريم حتي اگر عليه خودمان نيز باشد.

نکونام اهميت بالاي رعايت حق‌مداري در مواضع سياسي را يادآور شد و گفت: از آن جايي که در عرصه سياسي با فتنه‌افکني‌ها و غبار آلودگي‌ها بسياري مواجه هستيم بايد شاخص‌هاي حق‌مداري و حق‌گويي را به درستي بشناسيم و آن را دنبال کنيم.

وي در بيان شاخص حق‌مداري در عرصه سياسي خاطرنشان کرد: شاخص و معيار در عرصه سياسي آنقدر روشن و واضح است که اگر انواع فتنه‌ها و غبار آلودگي‌ها را نيز در اين عرصه براي ما ايجاد شود انسان مي‌تواند با ولايت‌مداري و اطاعت از ولايت‌فقيه راه حق را به درستي بشناسد و هيچ‌گاه دچار انحراف و کج‌روي نشود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامي و غلبه حزب‌الله لبنان بر رژيم صهيونيستي در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسي که حق را به درستي بشناسد بر روي آن ايستادگي و مقاومت مي‌کند و جنگ ۳۳ روز جبهه مقاومت با رژيم غاصب اسرائيل هم از مصاديق بارز مقاومت و ايستادگي بر حق است.

وي با تاکيد بر اينکه هر کس به خدا تکيه کند قطعا پيروز است گفت: شرط پيروزي و غلبه بر کفار و دشمنان تکيه بر قدرت خدا و ايستادگي بر روي مواضع حق است چرا که آمريکا، اسرائيل و قدرت‌هاي پوشالي در منطقه در برابر قدرت الهي حتي به اندازه يک بال مگسي نيستند.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در ادامه به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و روز دختر اشاره کرد و گفت: بانوان و دختران جامعه اسلامي حضرت فاطمه معصومه(س) ازدواج نکرد ولي در پرتوي عنايت‌هاي الهي، سپردن خودش به خداي متعال و جهاد بانفس و پاک‌دامني آن چنان مقام و منزلتي در محضر الهي پيدا کرد که در زيارت‌نامه حضرت مي‌خوانيم که تو در پيش‌گاه خدا جايگاه ويژه‌اي داري و به شفاعت او همه انسان‌ها مي‌توانند اهل بهشت بشوند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به بانوان و دختران جوان گفت: آن چه که حضرت معصومه را به چنين جايگاه رساند خدايي زندگي کردن اين بانوي مکرمه بود شما نيز بکوشيد قدر جواني خود را بدانيد و خدا را در لحظه لحظه زندگي خود حاکم و غير خدا را از زندگي خود تهي کنيد تا بتوانيد فتنه‌ها و شيطان را از خود دور کنيد و به عاقبت‌بخيري و عزت و رضوان الهي دست پيدا کنيد.

نکونام در ادامه با اشاره به آغاز هفته حج، تقويت و حرکت کردن بر مدار توحيد برائت جستن از کفر و طاغوت را مهم‌ترين دستاورد و پيام کنگره حج دانست و گفت: به يقين تقويت باور توحيدي کار آساني نيست بلکه جهاد و مقاومت مي‌خواهد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري حج گذاردن در امسال را سخت‌تر از سال‌هاي قبل دانست و بر لزوم آمادگي زائران ايراني براي مواجه با اين سختي تاکيد کرد و خاطرنشان کرد: اگر چه انجام اعمال حج هميشه سخت بوده اما امسال با توجه به شرايط منطقه، عدم روابط ما با آل‌سعود خبيث و وابستگي آن‌ها به استکبار و عمل نکردن خادم‌الحرمين به احکام اسلامي و مقابله با جبهه مقاومت، کنگره بزرگ جهان اسلام با سختي‌ها بسياري همراه است که زائران ايراني بايد با حفظ ضوابط و قوانين در اين عرصه جهاد کنند.

وي در ادامه به مسائل داخلي و انتخابات پيش‌رو اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان در داخل و خارج خود را براي انتخاب پيش‌رو آماده کرده‌اند و خواب‌هايي را براي راه انداختن فتنه‌هاي ديگر در کشور در سردارند که به طور قطع ملت با بصيرت و هوشياري خود اجازه نمي‌دهند نقشه‌هاي شوم دشمنان به نتيجه برسد.

وي بر پيوستگي و پيوند دولت‌مردان و مسئولان با يکديگر و جدا نشدن از خط ولايت و رهبري تاکيد کرد و گفت: کساني که به دنبال اختلاف‌افکني و نگاه‌هاي خاص هستند از گذشته عبرت بگيرند و بدانند جدايي از ولايت، مرجعت و روحانيت چيزي جز شکست و رسوايي نيست بر همين اساس دل به بيگانه نسپاريد و هيچ‌گاه مغرور نشويد.

امام جمعه شهرکرد مسئله مذاکرات هسته‌اي را نيز يادآور شد و افزود: بعد از آن که مذاکرات تا حدودي به جايي رسيد، همه مسئولان رسيدند به آن جا که بايد روي پاي خودمان باشيم و به اقتصاد مقاومتي که رهبر انقلاب سال‌هاست به آن اشاره کردند روي بياوريم.

وي با بيان اينکه مسئولان بايد زودتر از اين‌ها به اقتصاد مقاومتي روي مي‌آورند افزود: متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليد، صنعت و اشتغال‌زايي کوتاهي شد اما هنوز نيز براي عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي دير نشده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html